iq option
Besplatan demo račun s
» $10.000 «
može biti tvoj…
Prijavi se
Vaš kapital je izložen riziku.
Binarne opcije su zabranjene u EEZ.
Kako su mediji pratili kriptovalute i koji su bili protiv digitalnog novca?
Ivan Kovačević
2017. godina je bila godina kriptovaluta. Nešto što je bilo fenomen o kojem se malo govorilo je postalo globalni investicijski, ili bolje reći špekulatnski hit. Krajem 2017. cijene Bitcoina i drugih kriptovaluta su eksplodirale u nebesa što je diglo veliku medijsku prašinu. Na neki način je pokazalo kako mediji nisu samo tu da izvještavaju o... Čitaj više
2017. godina je bila godina kriptovaluta. Nešto što je bilo fenomen o kojem se malo govorilo je postalo globalni investicijski, ili bolje reći špekulatnski hit. Krajem 2017. cijene Bitcoina i drugih kriptovaluta su eksplodirale u nebesa što je diglo veliku medijsku prašinu. Na neki način je pokazalo kako mediji nisu samo tu da izvještavaju o događajima, već vlasititim pokrivanjem tih događaja direktno sudjeluju u njima i stvaraju dodatnu dinamiku. U ovom članku ćemo izvijestiti o istraživanju koje je proveo CLOVR, koje pokušalo naći korelaciju između medijske pokrivenosti i cijena kriptovaluta tijekom vremena. Također si istražili i stavove pojedinih medijskih kuća o kriptovalutama te pristranost njihovog izvještavanja. Kako pokazuje grafikon, uoćena je snađna korelacija između cijena i medijske pokrivenosti. Naravno, sama korelacija ne indicira smjer veze, tj ne govori nam uzrokuju li vijesti o kriptovalutama promjenu cijene istih ili promjena cijene uzrokuje rast ili pad pokrivenosti. U svakom slučaju uočeno je da postoji zajendičko kretanje pokrivenosti i cijene. Ono što je zanimljivo je jako mali nivo pokrivenosti kriptovaluta u medijima prije 2017. Stvari su jednostavno explodirale te godine s kriptovalutama koje su pokorile medije. Slično kako je sve i započelo, tako se i primirilo nakon dosezanja vrha i inicijalnog pada krajem 2017. Postoje različita objašnjenja zašto su cijene pale, no s obzirom da je u kupovanju kriptovaluta bilo jako malo racionalnosti i dugoročne vizije, te puno više špekulacije i želje za brzom zaradom. Takve prie uvijek završe krahom cijena. A krah je idealna prilika za medije jer ljudi obično više pažnje posvećuju negtivnim vijestima zbog prirodne averzije riziku. Medijska pokrivenost je dosegla vrh tijekom najvećih padova cijene. Pristranost u izvještavanju – negativne i pozitivne priče iz medija o kriptovalutama Pristranost je možda malo preteška riječ, no kod pojedinih medija se mogu primijetiti razlike u načinu izvještavanja o kriptovalutama. Ukupno gledajući pozitivne vijesti su prevladavale negativne vijesti do sredine 2016 godine, no nakon toga, kako je pokrivenost rasla, pojavljivalo se sve više negativnih članaka o kriptovalutama. S padom cijena su porasli i negativno intonirani izvještaji o bitcoinu i drugim valutama. Medije su zauzele priče o izbrisanim bogatstvima nakon što su kriptovalute izgubile oko 34% svoje vrijednosti u odnosu na vrhunac balona. Mediji iz kategorija financije, tehnologija i oni mediji koji “naginju” lijevo su većinom pozitivno izvještavali o kriptovalutama. Negativno pretežito su izvjeptavali desni mediji što je jako zanimljivo s obzirom da je u SAD-u desnica vezana za politike deregulacije i slobodnih tržišta. No isto tako desnica traži više kontrole nad sigurnošću i kriminalom, tako da je lako moguće da je slobodarska priroda kriptovaluta i transakcija koje e teško pratiti bila odbojna tom segmentu stanovništva, pa su se desni mediji priklonili svojim čitateljima. Više detalja pročitajte ovdje.

Kako su mediji pratili kriptovalute i koji su bili protiv digitalnog novca?

2017. godina je bila godina kriptovaluta. Nešto što je bilo fenomen o kojem se malo govorilo je postalo globalni investicijski, ili bolje reći špekulatnski hit. Krajem 2017. cijene Bitcoina i drugih kriptovaluta su eksplodirale u nebesa što je diglo veliku medijsku prašinu. Na neki način je pokazalo kako mediji nisu samo tu da izvještavaju o događajima, već vlasititim pokrivanjem tih događaja direktno sudjeluju u njima i stvaraju dodatnu dinamiku.

U ovom članku ćemo izvijestiti o istraživanju koje je proveo CLOVR, koje pokušalo naći korelaciju između medijske pokrivenosti i cijena kriptovaluta tijekom vremena. Također si istražili i stavove pojedinih medijskih kuća o kriptovalutama te pristranost njihovog izvještavanja.


Kako pokazuje grafikon, uoćena je snađna korelacija između cijena i medijske pokrivenosti. Naravno, sama korelacija ne indicira smjer veze, tj ne govori nam uzrokuju li vijesti o kriptovalutama promjenu cijene istih ili promjena cijene uzrokuje rast ili pad pokrivenosti. U svakom slučaju uočeno je da postoji zajendičko kretanje pokrivenosti i cijene.

Ono što je zanimljivo je jako mali nivo pokrivenosti kriptovaluta u medijima prije 2017. Stvari su jednostavno explodirale te godine s kriptovalutama koje su pokorile medije. Slično kako je sve i započelo, tako se i primirilo nakon dosezanja vrha i inicijalnog pada krajem 2017. Postoje različita objašnjenja zašto su cijene pale, no s obzirom da je u kupovanju kriptovaluta bilo jako malo racionalnosti i dugoročne vizije, te puno više špekulacije i želje za brzom zaradom. Takve prie uvijek završe krahom cijena. A krah je idealna prilika za medije jer ljudi obično više pažnje posvećuju negtivnim vijestima zbog prirodne averzije riziku. Medijska pokrivenost je dosegla vrh tijekom najvećih padova cijene.

Pristranost u izvještavanju – negativne i pozitivne priče iz medija o kriptovalutama

Pristranost je možda malo preteška riječ, no kod pojedinih medija se mogu primijetiti razlike u načinu izvještavanja o kriptovalutama. Ukupno gledajući pozitivne vijesti su prevladavale negativne vijesti do sredine 2016 godine, no nakon toga, kako je pokrivenost rasla, pojavljivalo se sve više negativnih članaka o kriptovalutama. S padom cijena su porasli i negativno intonirani izvještaji o bitcoinu i drugim valutama. Medije su zauzele priče o izbrisanim bogatstvima nakon što su kriptovalute izgubile oko 34% svoje vrijednosti u odnosu na vrhunac balona.

media bias crypto

Mediji iz kategorija financije, tehnologija i oni mediji koji “naginju” lijevo su većinom pozitivno izvještavali o kriptovalutama. Negativno pretežito su izvjeptavali desni mediji što je jako zanimljivo s obzirom da je u SAD-u desnica vezana za politike deregulacije i slobodnih tržišta. No isto tako desnica traži više kontrole nad sigurnošću i kriminalom, tako da je lako moguće da je slobodarska priroda kriptovaluta i transakcija koje e teško pratiti bila odbojna tom segmentu stanovništva, pa su se desni mediji priklonili svojim čitateljima.

Više detalja pročitajte ovdje.

  • Conclusion:

    Naša je misija preporučati samo najbolje, što, prema stručnom stavu industrije, IQ Option jest – najbolji regulirani broker za trgovanje u Hrvatskoj. 

    • Minimalni depozit od SAMO 10 EUR
    • BESPLATAN demo račun s virtualnih 10.000 EUR
    • Licenciran i reguliran broker

    Otvori račun s
    višestruko nagrađivanim
    brokerom IQ Option

     

     

    Izmedu 74 i 89% malih investitora je izgubilo novce trgujući CFD-evima
Vaš kapital je u opasnosti
FBO Awards